Klantenportaal

Historiek van je gft- en/of restafvalophaling raadplegen?

Gebruik het IVVO klantenportaal!

IVVO wil zijn steentje bijdragen om de papierberg te verminderen en afval te voorkomen. De huis-aan-huis inzameling in containers van gft- en/of restafval gebeurt op basis van het diftar-principe (geDIFferentieerde TARifering). Dit betekent dat je betaalt per kg en per type afval dat je aanbiedt: wie minder afval produceert, betaalt minder. Hiervoor betaal je telkens een voorschot aan IVVO via een betalingsuitnodiging. Gaat dit saldo onder de 10 euro, dan ontvang je een nieuwe betalingsuitnodiging. Tot op heden kreeg je daar telkens als bijlage een uittreksel bij met het door jou aangeboden afval in je containers.

Vanaf 1 april zal je de bijlage met de details van je afvalophaling aan huis niet langer op papier ontvangen bij de betalingsuitnodiging. Je zult enkel nog de betalingsuitnodiging ontvangen op papier. Je afvalhistoriek kun je online raadplegen via het IVVO klantenportaal.
Dit zowel voor je restafval- en/of gft-containers aan huis, als voor je recyclageparkbezoeken.

Aanmelden via It’s me
Vroeger kon je je enkel aanmelden op het klantenportaal via je eID of via de OGM-code op je betalingsuitnodiging. Om het je gemakkelijker te maken heeft IVVO ervoor gezorgd dat je je voortaan ook via It’s me kunt aanmelden.  

En er is meer, via het klantenportaal kan je ook je betalingsuitnodigingen raadplegen. Daarnaast is het mogelijk om aan te geven dat je de betalingsuitnodigingen in de toekomst digitaal wenst te ontvangen. Ook je saldo verhogen of aanzuiveren is mogelijk via ons portaal. Door te kiezen voor een betalingsuitnodiging die in je mailbox komt in plaats van in je brievenbus, kan ook jij je steentje bijdragen voor minder afval en een beter milieu!

Wie geen toegang heeft tot internet en de bijlage nog op papier wenst te ontvangen, kan dit aanvragen via de IVVO klantendienst: 057 /21 41 60.